Informacje ogólne
Psychologia w biznesie to kierunek praktyczny, którego absolwenci będą potrafili analizować i oceniać zachowania różnych grup społecznych, wykorzystując do tego celu wiedzę psychologiczną oraz nauk o zarządzaniu i ekonomii. Będą przygotowani do prowadzenia badań o charakterze interdyscyplinarnym, dotyczących zachowań konsumenckich i ich zależności ekonomicznych. Określali będą nie tylko wpływ przekazów reklamowych na postawy i decyzje konsumentów, ale też wpływali na odbiorców i świadomie kreowali wizerunek firm/instytucji/organizacji. Wykorzystywali w praktyce wiedzę na temat procesów budowania marki, włącznie z opracowaniem systemu identyfikacji wizualnej, i określali preferencje potencjalnych klientów dotyczące określonej marki, produktu czy usługi. Będą potrafili zwrócić uwagę konsumentów na prezentowaną ofertę. Będą gotowi odpowiadać na potrzeby klientów związane z nabywaniem produktów lub tworzyć te potrzeby. Zapoznają się z technikami wywierania wpływu społecznego, przyczyniającymi się bezpośrednio do wzrostu sprzedaży. Kierunek jest zgodny z „Klasyfikacją zawodów i specjalności” Ministerstwa Pracy, Rozwoju i Technologii, będąc połączeniem zawodów z obszaru psychologii (m.in. Psycholog biznesu, Psycholog organizacji, Negocjator biznesowy) oraz z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości (m.in. Specjalista do spraw konsultingu, Dyrektor rozwoju biznesu, Analityk biznesowy, Kierownik projektu).
*) kierunek w organizacji
Ogólne cele kształcenia na kierunku Psychologia w biznesie zakładają m.in.:
- Zrozumiesz, że to mechanizmy psychologiczne mają bezpośredni wpływ na postrzeganie pieniądza, wartości, inwestycji oraz na zachowania w biznesie.
- Nauczysz się analizować i oceniać zachowania różnych grup społecznych, wykorzystując do tego celu wiedzę psychologiczną i ekonomiczną.
- Nauczysz się wykorzystywać mechanizmy wywierania wpływu, także do skutecznych negocjacji i mediacji oraz tworzenia wizerunku narzędziami PR.
- Zdobędziesz umiejętność projektowania działań marketingowych, stosując odpowiednie techniki sprzedaży i wywierania wpływu.
- Zrozumiesz emocjonalne, poznawcze i społeczne determinanty podejmowania decyzji.
- Będziesz umiał w praktyce wykorzystywać wiedzę na temat procesów budowania marki, włącznie z opracowaniem systemu identyfikacji wizualnej.
- Nauczysz się prowadzić szkolenia i prezentacje biznesowe.
Wśród prowadzonych przedmiotów są m.in. takie, jak:
- Komunikacja społeczna
- Psychologia emocji, motywacji
- Psychologia decyzji
- Zarządzanie kapitałem ludzkim
- Warsztat pracy z grupą
- Zarządzanie kompetencjami
- Psychologia zachowań konsumenckich