VIII SEMINARIUM KATEDR PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII

VIII SEMINARIUM KATEDR PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII

Szanowni Państwo,

Rektor ANS TWP prof. ANS TWP dr Grażyna Leśniewska, prof. ANS TWP dr hab. Czesław Plewka, prof. dr hab. Zdzisław Wołk mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w cyklu seminariów naukowych, pt. „Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki i psychologii”, organizowanych przez Katedry Pedagogiki i Psychologii ANS TWP w Szczecinie oraz Uniwersytet Zielonogórski.

W tym roku akademickim seminaria te odbywają się pod hasłem: Pedagogika i psychologia dla przyszłości. Kolejne już, ośme z cyklu seminariów, odbędzie się pt. „Sztuczna inteligencja i jej wyzwania dla współczesnej edukacji” w dniu 12 czerwca 2025 r. w godz. 14.00-16.00, w formie stacjonarnej w budynku ANS TWP w Szczecinie przy ul. Monte Cassino 15 oraz w formie on-line za pośrednictwem platformy MS Teams.

Udział w seminarium jest bezpłatny, prosimy  o rejestrację na wydarzenie poprzez formularz Google: https://forms.gle/pSMh5v6soCkojuDr6

Dla osób zainteresowanych istnieje możliwość wystawienia zaświadczenia o uczestnictwie w seminarium.

Poniżej przedstawiamy ramowy program seminarium wraz z linkiem do spotkania.

Ramowy program seminarium:

Moderatorzy: prof. dr hab. Zdzisław Wołk i dr hab. Czesław Plewka prof. ANS TWP

  • 14.00 – dr hab. prof. ANS TWP Czesław Plewka – Kierownik Katedry Pedagogiki
  • 14.05 –  JM Rektor ANS TWP  dr Grażyna Leśniewska prof. ANS TWP
  • 14.10 – 14.45 – dr hab. Renata Tomaszewska, prof. UKW – wykład pt: „Między technologią a człowiekiem. Przyszłość uczenia się w świecie sztucznej inteligencji

  • 14.45 – 15.20 – prof. dr hab. Jan Fazlagić – wykład pt.: Między sprawnością  a algorytmem: jak wychowywać wolnych ludzi w czasach, gdy AI myśli za nas

  • 15.20 – 15.30 – mgr Janusz Olczak – wystąpienie pt.: Jaka „inteligencja” w szkole?
  • 15.30 – 16.00 Dyskusja

Link do spotkania:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZTdlOTIzYzMtYTZmNi00NGRkLWEwNjAtMDZlMmM1NjYxNmFj%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%221bd96ef7-19c7-45ce-9c83-f66694cadb54%22%2c%22Oid%22%3a%221b2a8e79-6ab9-4ccc-903a-42f4ec909c2b%22%7d

Prosimy o potwierdzenie stacjonarnego udziału w seminarium do 10 czerwca br. na adres e-mail: abaranska@anstwp.pl

Zapraszamy serdecznie!!!

Przedstawiamy sylwetki wykładowców:

dr hab. Renata Tomaszewska prof. UKW – pedagog, ekspertka z zakresu edukacji zawodowej, pracy i andragogiki, specjalistka ds. sztucznej inteligencji w naukach społecznych. Profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, od 2005 roku związana zawodowo z uczelnią. Od 2019 r. pełni funkcję profesora uczelni w Katedrze Pedagogiki Pracy i Andragogiki na Wydziale Pedagogiki UKW. Zastępczyni redaktora naczelnego czasopisma „Szkoła – Zawód – Praca”, sekretarz Sekcji Pedagogiki Pracy przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN oraz koordynatorka polskiego ośrodka UNEVOC w ramach UNESCO International Centre for Technical and Vocational Education and Training. Zainteresowania naukowe obejmują pedagogikę pracy, andragogikę zawodową w kontekście przemian cywilizacyjnych (Przemysl 4.0, Społeczeństwo 5.0) oraz interdyscyplinarne zastosowanie sztucznej inteligencji w badaniach społecznych. Autorka i współautorka 15 książek, w tym monografii naukowych, redakcyjnych i współredakcyjnych, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Dorobek naukowy obejmuje ponad 120 publikacji, indeksowanych w krajach i międzynarodowych bazach danych. Aktywnie uczestniczy w międzynarodowej wymianie naukowej – prezentowała wyniki swoich badań podczas ponad 200 konferencji i spotkań eksperckich w krajach Europy, m. in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Finlandii, Hiszpanii, Estonii, na Ukrainie, Litwie, Łotwie, Slowacji, Cyprze i w Czechach.

Najnowsze osiągnięcia badawcze:

  • autorskie badania w zakładach pracy w Bydgoszczy w kontekście organizacji uczącej się,
  • badania generacji NEET i opracowanie rekomendacji dla instytucji rynku pracy,
  • interdyscyplinarne badania nad równowagą między życiem zawodowym a osobistym (800 respondentów i 80 firm),
  • ekspercka diagnoza pokolenia Z w kontekście potrzeb pracodawców regionu kujawsko-pomorskiego.

Współtwórczyni nowatorskiego narzędzia diagnostycznego opartego na sztucznych sieciach neuronowych, służącego do wspierania jednostek i organizacji w zakresie work-life balance. W ramach zespołu badawczego jako pierwsza w Polsce wdrażała metody sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego w badaniach pedagogicznych. Wyniki prezentowane były m. in. w Journal of Ambientintelligence and Humanized Computing, PLoS ONE, na konferencjach IEEE ICDMW 2023 i ISD 2024.

Nowoczesne kompetencje i certyfikacje:

  • Specjalistka ds. rozwoju i zastosowań metod AI (kod zawodu: 251908), Akademia Marki i Komunikacji Online (2024 – 2025),
  • Studia podyplomowe: Manager projektów AI, WSZiB w Krakowie, Luqam (2024 – 2025).
  • Absolwentka programu Przemysł 4.0 i cyberbezpieczeństwo, Opexity (2025) finalista konkursu „ Lets Be MoreCyber” NCC-PL,
  • Certyfikat IBM: Podstawy sztucznej inteligencji (2025),
  • Uczestniczka szkoleń: AI w działalności badawczej oraz Wykorzystanie AI
    i CHatGPT w pisaniu publikacji naukowych
    (IDEA Training Center, 2023).

prof. dr hab. Jan Fazlagić – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – Ekspert z zakresu zarządzania szkołą, edukacji i marketingu. Od 1997 roku nieprzerwanie zajmuje się naukowo zarządzaniem wiedzą i kapitałem intelektualnym. Realizuje międzynarodowe projekty edukacyjne (E+, H2020). Autor ekspertyzy dla Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła dla innowatora” (2017). Kierował projektem „Sztuczna inteligencja jako mega trend kształtujący edukacje” w Instytucie Badań Edukacyjnych. W latach 2018–2020 Przewodniczący Rady Programowej Akademii Menedżera Innowacji przy PARP. W latach 2019-2021 pełnił funkcję kierownika projektu badawczego „Enhancing cli mate mindset in V4 countries” Europejskiej Agencji EIT/Climate-KIC. Był członkiem zespołu badawczego w projekcie Building a Research Infrastructure for School Teachers (BRIST) dotyczącym wykorzystania przez nauczycieli europejskich najlepszych praktyk realizowanych przez Universit of Hull ( W. Brytania). Współautor raportu NAUCZYCIEL_KA 2040 wraz z Fundacją TEACH FOR POLAND. Zaangażowany w projekty internacjonalizacji polskich firm, m. in. Go Global ! Poland; Go Global ! Polish Pharma; Global Inno-Stars i in. Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej SCIENTIA-VIS. Główny autor uchwalonej w marcu 2024 r. Strategii Oświatowej Miasta Poznania 2030. Autor 20 książek i kilkuset artykułów naukowych dotyczących różnych aspektów edukacji i sztucznej inteligencji. Niedawno ukazała się jego najnowsza książka pt. Szkoła przyjazna kreatywności. Czynniki sukcesu, Wyd. Delfin 2023.

mgr Janusz Olczak – Dyrektor IV Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie, nauczyciel informatyki, konsultant Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Kwalifikacje techniczne, pasie artystyczne, zainteresowania przyrodnicze oraz predyspozycje menedżerskie realizuje w zarządzaniu IV Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie. Otwarty na dzielenie się swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem.

Ułatwienia dostępu

Zadzwoń do nas!