VI SEMINARIUM KATEDR PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII

VI SEMINARIUM KATEDR PEDAGOGIKI I PSYCHOLOGII

Szanowni Państwo,

Rektor ANS TWP prof. ANS TWP dr Grażyna Leśniewska, prof. ANS TWP dr hab. Czesław Plewka, prof. dr hab. Zdzisław Wołk mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w cyklu seminariów naukowych, pt. „Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki i psychologii”, organizowanych przez Katedry Pedagogiki i Psychologii ANS TWP w Szczecinie oraz Uniwersytet Zielonogórski. W tym roku seminaria te odbywają się pod hasłem: Pedagogika i psychologia dla przyszłości.

Szóste z cyklu seminarium, pt. ”Pedagogika i psychologia w psychoterapii i dla psychoterapii”  odbędzie się 13 lutego 2024 r. w godz. 14.00 – 16.00.

Udział w seminarium jest bezpłatny, prosimy  o rejestrację na wydarzenie poprzez formularz Google: https://forms.gle/Yo77qA797BnzX9V37

Seminarium odbywać się będzie w formie stacjonarnej w budynku Akademii Nauk Stosowanych Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie przy ul.  Monte Cassino 15 oraz w formie on-line za pośrednictwem platformy MS Teams.

Dla osób zainteresowanych istnieje możliwość wystawienia zaświadczenia o uczestnictwie w seminarium, po uprzedniej rejestracji na wydarzenie.

Poniżej przedstawiamy ramowy program seminarium wraz z linkiem do spotkania.

Ramowy program seminarium:

  • 14.00 – dr hab. prof. ANS TWP Czesław Plewka – Kierownik Katedry Pedagogiki
  • 14.10 –  JM Rektor ANS TWP  dr Grażyna Leśniewska prof. ANS TWP
  • 14.10 – 14.40 – dr hab. prof. Uczelni Korczaka Barbara Skałbania – wykład pt: „Działania psychoterapeutyczne w edukacji – konteksty systemowych rozwiązań pomocowych”

  • 14.40 – 14.55 – dr Aleksandra Piotrowska – „Rola rodziców w psychoterapii dzieci”

  • 14.55 – 15.10 – dr Natalia Szala – „Rola diagnozy psychologicznej w procesie terapeutycznym”

  • 15.10 – 15.25 – mgr Aneta Zemanek – „Trudności w procesie terapeutycznym wynikające z braku właściwej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej”
  • 15.35 – 16.00 Dyskusja

Link do spotkania:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19:meeting_YzI5ZDE4MDAtNzcwMC00MDA1LTlhZjgtM2M2ODQ2YjgyNzk5@thread.v2/0?context=%7B%22Tid%22:%221bd96ef7-19c7-45ce-9c83-f66694cadb54%22,%22Oid%22:%221b2a8e79-6ab9-4ccc-903a-42f4ec909c2b%22%7D

Licząc na Państwa uczestnictwo w seminarium 13.02.2025 r. prosimy  o rejestrację na wydarzenie poprzez formularz Google: https://forms.gle/Yo77qA797BnzX9V37

oraz potwierdzenie stacjonarnego uczestnictwa do 12.02.2025 r. na adres e-mail: abaranska@anstwp.pl

Zapraszamy serdecznie!!!

Przedstawiamy sylwetki prelegentów:

Prof. dr hab. Barbara Skałbania – pedagog, terapeuta, nauczyciel akademicki, praktyk. Doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku pedagog/terapeuta w poradni psychologiczno-pedagogicznej, konsultant ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli, edukator ORE, autorka i realizatorka programu kursu kwalifikacyjnego dla nauczycieli z zakresu terapii pedagogicznej, II stopień specjalizacji z zakresu terapii pedagogicznej. Jest współzałożycielką i członkiem Międzynarodowego Naukowego Towarzystwa Poradoznawczego, członek sekcji Polityki Oświatowej Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, członek sekcji Poradnictwa KNP PAN w Warszawie. Od lipca 2024 r . jest ekspertem w programie Nauka dla Społeczeństwa II przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Obecnie pracuje na stanowisku Dziekana Wydziału Nauk Społecznych w Akademii Nauk Stosowanych Uczelni Korczaka w Warszawie. Jest autorką 11 monografii, prac zbiorowych i kilkudziesięciu artykułów, w tym prac z zakresu poradnictwa, pomocy psychologiczno-pedagogicznej:

  • Poradnictwo pedagogiczne, Impuls, Kraków 2019.
  • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Aspekty organizacyjne i realizacyjne (współautor), UJK Kielce 2020.
  • Zadania poradni psychologiczno-pedagogicznej jako źródło wyzwań dla organizacji
    i kultury pracy poradni.
  • Dyskusje wokół tożsamości poradnictwa pedagogicznego, w: Edukacja Dorosłych 2010, nr 1, s. 198-191.
  • Przestrzeń jako tekst w sytuacji poradniczej, w: Teraźniejszość. Człowiek. Edukacja, nr (55)/2011, s. 87-96.
  • Teorie konstruktywistyczne w poradoznawstwie źródłem inspiracji zmian w diagnozie pedagogicznej, w; Studia Poradoznawcze, 2022, s. 27-40.
  • Przemoc symboliczna w instytucji pomocowej – paradoksy pomagania, współautor, W; Praca Socjalna 2016, s. 121-137.
  • Instytucjonalne poradnictwo pedagogiczne okresu przemian. Kontynuacja i zmiany UTH Radom, 2012.
  • Terapia pedagogiczna w ujęciu teoretycznym i praktycznym/B. Skałbania,
    Gretkowski, w: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 10-17.
  • Poradnia psychologiczno-pedagogiczna jako miejsce o wielu znaczeniach, w: Studia Poradoznawcze 2014, s. 106-119.

dr Aleksandra Piotrowska – doktor psychologii, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego (obecnie na emeryturze), konsultant dla rodziców i nauczycieli, współdziała jako społeczny doradca z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i (w latach 2008-2018) z Rzecznikiem Praw Dziecka. Zajmuje się także propagowaniem wiedzy psychologicznej, współpracując w tym zakresie jako ekspert z prasą, a także z redakcjami radiowymi oraz telewizyjnymi. Jest Autorką wielu publikacji naukowych i popularyzatorskich, w tym książek: „Szczęśliwe dziecko czyli jak unikać najczęstszych błędów wychowawczych”, „Nastolatki pod lupą”, „Między nami samicami” (współ. D. Sumińska), „Twoje szczęśliwe dziecko czyli jak być wystarczająco dobrym rodzicem”, „Przedszkolak. Wielki mały człowiek”.

dr Natalia Szala – doktor psychologii, specjalność: psychologia kliniczna. Absolwentka podyplomowej szkoły neuropsychologii klinicznej, oraz 5-letniego kursu psychoterapii w podejściu systemowo-ericksonowskim, a także licznych szkoleń z zakresu diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej, pracy z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu, wsparcia psychologicznego osób starszych. Studia doktoranckie ukończyła na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w placówce edukacyjno-terapeutycznej dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, szkole podstawowej, szpitalu rehabilitacyjnym na oddziale rehabilitacji neurologiczne i kardiologicznej oraz podczas prywatnej praktyki diagnostyczno-terapeutycznej. Obecnie pracuje w Akademii Nauk Stosowanych TWP w Szczecinie.

mgr Aneta Zemanek – psycholog ze specjalizacją rozwoju dziecka i osoby dorosłej. Ukończyła I stopień kursu terapii systemowej indywidualnej i rodzinnej, a także ukończyła studium pomocy psychologicznej w dziedzinie seksuologii, oraz studia podyplomowe z zakresu przemocy. Zajmuje się wsparciem osób dorosłych, dzieci, terapią rodzin, a także problemami z zakresu seksuologii i interwencji terapeutycznej. Ponadto ukończyła kurs neuropsychologii klinicznej dziecka. Prowadzi własny gabinet psychologiczny.

Zadzwoń do nas!