Książki w Ibuk Librze dostępne dla ANS TWP do 30 listopada 2024. Zobacz wykaz:
WYKAZ KSIĄŻEK IBUK LIBRA NA ROK AKAD. 2023/2024
Lp. | Tytuł Publikacji |
1 | 22 zadania służby bhp – omówienie z komentarzem |
2 | 50 idei, które powinieneś znać. Psychologia |
3 | 50 wielkich mitów współczesnej psychologii |
4 | ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego |
5 | ABC narcyza |
6 | Aby być sobą |
7 | ADHD – prawie normalne życie |
8 | Akty prawa miejscowego dotyczące pomocy społecznej. Przewodnik z wzorami |
9 | Analiza kryminalna dla studentów bezpieczeństwa wewnętrznego |
10 | Analiza zaufania w sieciach badawczo-rozwojowych |
11 | Arteterapia w twórczym rozwoju |
12 | Aspekty bezpieczeństwa narodowego Rzeczypospolitej Polskiej |
13 | Autyzm |
14 | Autyzm u dzieci. Wiedza kliniczna |
15 | Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice |
16 | Badania fokusowe |
17 | Badania jakościowe t.1 |
18 | Badania jakościowe t.2 |
19 | Badania jakościowe w naukach społecznych |
20 | Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka |
21 | Bezpieczeństwo Polski w XXI wieku |
22 | Bezpieczeństwo uczestników interakcji Kiedy słowo jest bronią |
23 | Bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. Wybrane problemy teorii i praktyki |
24 | BHP – obowiązki pracodawców |
25 | BHP Obowiązki pracodawców |
26 | BHP w firmie. Bezpieczeństwo i higiena pracy od A do Z |
27 | Bioetyka, t. 1. Medycyna na granicach życia |
28 | Bioetyka, t. 2. Pacjent w systemie opieki zdrowotnej |
29 | Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt |
30 | Biologiczne podstawy psychologii |
31 | Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji |
32 | Carl G. Jung w pigułce |
33 | Cel w administracji publicznej i prawie administracyjnym |
34 | Ciemna triada osobowości w środowisku pracy. Perspektywa interakcyjna |
35 | Coaching i mentoring |
36 | Człowiek istota społeczna. Wydanie nowe |
37 | Depresja u dzieci i młodzieży. Analiza systemu rodzinnego – ujęcie kliniczne |
38 | Depresje u kobiet |
39 | Depresje u mężczyzn |
40 | Depresje u osób młodych |
41 | Diagnostyka pedagogiczna |
42 | Diagnoza psychologiczna |
43 | Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1. Diagnoza par w różnych podejściach |
44 | Diagnoza w resocjalizacji |
45 | Doświadczenia życiowe żołnierzy zawodowych na misjach stabilizacyjnych |
46 | Dowody cyfrowe – teoria i praktyka kryminalistyczna w polskim postępowaniu karnym |
47 | Dydaktyka Podręcznik akademicki |
48 | Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych |
49 | Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji |
376 | Dynamika emocji. Teoria i praktyka |
50 | Dynamizacja rozwoju człowieka od dzieciństwa do starości |
51 | Dyskusja o nauczycielu |
52 | Dzieci z upośledzeniem umysłowym w środowisku szkolnym. Refleksje nauczyciela |
53 | Dziecięce doświadczenia ADHD Tom 1-2 |
54 | Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera |
55 | Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
56 | Edukacja zdrowotna |
57 | Edukacyjne konteksty psychologii pozytywnej |
58 | Emocje relacje empatia w wieku dojrzałym |
59 | Encyklopedia bezpieczeństwa wewnętrznego |
60 | Ergonomia. Projektowanie–diagnoza–eksperymenty |
61 | Etyka zawodu psychologa |
62 | Etyka życia codziennego |
63 | Ewolucja – mózg – zachowania społeczne |
64 | Ewolucyjna psychologia osobowości. |
65 | Genetyka zachowania w psychologii i psychiatrii |
66 | Geny |
67 | Historia filozofii Tom 1 |
68 | Historia filozofii Tom 2 |
69 | Historia filozofii Tom 3 |
70 | Historia polskiej myśli psychologicznej |
71 | Integracyjna psychoterapia uzależnień. Teoria i praktyka |
72 | Inteligencja emocjonalna. Zrozumieć emocje. Praktyka i ćwiczenia |
73 | Interwencja kryzysowa Wybrane zagadnienia |
74 | Ja i procesy samoregulacji Różnice między zdrowiem a zaburzeniami psychicznymi |
75 | Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? |
76 | Jak się uczymy? |
77 | Jak uczy się mózg |
78 | Jak uczyć uczenia się |
79 | Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną |
80 | Kliniczna psychologia sądowa |
81 | Kodeks karny |
82 | Kodeks postępowania karnego |
83 | Kodeks postępowania karnego. Komentarz |
84 | Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. Komentarz |
85 | Kodeks pracy 2022 Przepisy dla praktyków. Planowane zmiany |
86 | Kodeks pracy z komentarz |
87 | Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Komentarz |
88 | Kodeks wykroczeń sierpień 2021 |
89 | Kompendium ortopedii |
90 | Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela |
91 | Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela |
92 | Kompetencje komunikacyjne dzieci w okresie późnego dzieciństwa w aspekcie rozwojowym |
93 | Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka |
94 | Kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym |
95 | Komunikacja człowieka z maszyną. Komputerowe modelowanie kompetencji językowej |
96 | Komunikacja międzyludzka. Słuchaj, mów, obserwuj |
97 | Komunikacja terapeutyczna w opiece ogólnomedycznej |
98 | Komunikowanie się społeczne osób zagrożonych marginalizacją – konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania |
99 | Konflikty między ludźmi |
100 | Korelaty wypalenia zawodowego u nauczycieli w Polsce i Anglii |
101 | Krótka historia psychologii |
102 | Krótki kurs. Pamięć |
103 | Krótkie wykłady. Genetyka |
104 | Kryminalistyczno-kryminologiczne aspekty przestępstw na tle seksualnym |
105 | Kryminalistyka |
106 | Kryminalistyka i archeologia sądowa w procesie poszukiwania ukrytych zwłok |
107 | Kryminalistyka wobec pomyłek sądowych |
108 | Kryminologia |
109 | Kryzysy współczesnego świata. Różne ujęcia problemów globalnych i regionalnych |
110 | Księga zdrowia mózgu |
111 | Kultura bezpieczeństwa pracy. Rozwój w warunkach cywilizacyjnego przesilenia |
112 | Kultura narcyzmu |
113 | Kultura popularna i tożsamość młodzieży |
114 | Last Minute Prawo karne 2022 |
115 | Last minute proces karny maj 2021 |
116 | Let’s Talk About It. Relacje, płeć oraz seks – czyli wszystko, o czym chcesz pogadać, a nie wiesz jak |
117 | Lingwistyczno-logopedyczne podstawy komunikacji alternatywnej i wspomagającej. Ujęcie metodologiczne |
118 | Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. |
119 | Lustracja jako zwierciadło |
120 | Materiały wizualne w badaniach jakościowych |
121 | Meandry bezpieczeństwa wewnętrznego państwa |
122 | Meandry prawa karnego i kryminalistyki. Księga jubileuszowa prof. zw. dra hab. Stanisława Pikulskiego |
123 | Mediacja w postępowaniu cywilnym. Komentarz |
124 | Mediacje. Teoria i praktyka |
125 | MERITUM Bezpieczeństwo i higiena pracy |
126 | Metodologia badań psychologicznych |
127 | Metodologia badań społecznych |
128 | Metody i narzędzia diagnostyczne w logopedii |
129 | Metody i techniki badań pedagogicznych |
130 | Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym |
131 | Męska depresja |
132 | Mistrzowie psychologii wobec wyzwań współczesności |
133 | Mosty zamiast murów |
134 | Mózg a zachowanie |
135 | Mózg. Co każdy powinien wiedzieć |
136 | Narkotyki i dopalacze |
137 | Narkotyki i narkomania |
138 | Narkotyki i nowe substancje psychoaktywne. Zjawisko, zagrożenia, profilaktyka |
139 | Narkotyki i środki zastępcze |
140 | Narkotyki w więzieniach |
141 | Narkotyki, dopalacze, nowe środki psychoaktywne. Co warto wiedzieć? Jak chronić dzieci i młodzież |
142 | Narracyjna terapia więzi |
143 | Natura stresu |
144 | Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie |
145 | Nauczyciel i uczeń we współczesnej szkole |
146 | Nauczyciel i uczeń. Teoria i praktyka odbioru oraz transmisji informacji w edukacji wczesnoszkolnej |
147 | Nauczyciel wczesnej edukacji |
148 | Negocjacje |
149 | Negocjacje i komunikacja |
150 | Negocjacje w sytuacjach kryzysowych |
151 | Negocjacje. Analiza i wspomaganie decyzji |
152 | Neuronauka o podstawach człowieczeństwa |
153 | Neuronauka poznawcza |
154 | Neuronauka poznawcza |
155 | Neuronauka społeczna. Wprowadzenie |
156 | Neuropsychologia |
157 | Neuropsychologia intencjonalnego działania |
158 | Neuropsychologia kliniczna |
159 | Neuropsychologia kliniczna dziecka |
160 | Neuropsychologia kliniczna wobec zjawisk świadomości i nieświadomości |
161 | Neuropsychologia kliniczna. Urazy mózgu, t. 1 |
162 | Neuropsychologia kliniczna. Urazy mózgu, t. 2 |
163 | Nie znam Cię i inne bajki profilaktyczne |
164 | Nowa Hematologia. Zagadnienia wybrane |
165 | Nowe kierunki w kryminologii |
378 | Nowe perspektywy teorii socjologicznej |
166 | Nowe wyzwania profilaktyki |
167 | O depresji, o manii, o nawracających zaburzeniach nastroju |
168 | O polityce przemocy |
169 | O psychologii i psychologach. Między uniwersytetem a praktyką |
170 | O tak zwanych prawdach względnych |
171 | O zachowaniu i rozwoju człowieka |
172 | Obowiązki pracodawcy w zakresie bhp – praktyczny poradnik |
173 | Obszary badawcze współczesnej kryminalistyki |
174 | Ocena ryzyka zawodowego |
175 | Ochrona danych osobowych w warunkach pracy zdalnej |
176 | Ochrona informacji niejawnych w perspektywie krajowej i międzynarodowej |
177 | Od bondingu do implantoprotetyki Część 1 |
178 | Opiniowanie sądowo-psychologiczne |
179 | Osobowościowe uwarunkowania postaw wobec osób z zaburzeniami psychicznymi |
180 | Osobowość i charakter |
181 | Otoczeni przez idiotów |
182 | Otoczeni przez narcyzów |
183 | Pedagogiczne skutki karania kryminalnego w Polsce |
377 | Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki |
184 | Pedagogika ogólna |
185 | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna we współczesnej przestrzeni społecznej. Wybrane aspekty |
186 | Pedagogika przedszkolna z metodyką |
187 | Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1 |
188 | Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2 |
189 | Po co światu psychoterapia |
190 | Podstawy dydaktyki |
191 | Podstawy kształcenia ogólnego |
192 | Podstawy Psychologii. Podręcznik dla studentów uczelni ekonomicznych |
193 | Podstawy statystyki dla socjologów Tom 1 Opis statystyczny |
194 | Podstawy statystyki dla socjologów Tom 2 Zależności statystyczne |
195 | Podstawy statystyki dla socjologów Tom 3 Wnioskowanie statystyczne |
196 | Pojęcie inteligencji |
197 | Policyjne siły specjalne w Polsce |
198 | Pomoc psychologiczno-pedagogiczna na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Aspekty organizacyjne i realizacyjne |
199 | Pomoc społeczna |
200 | Poradnictwo pedagogiczne |
201 | Poradnictwo psychologiczne |
202 | Poradnik operatora Koparka jednonaczyniowa |
203 | Poradnik operatora Koparkoładowarka |
204 | Poradnik operatora Ładowarka |
205 | Portret hybrydowy – perspektywy predykcji wyglądu nieznanego sprawcy zabójstwa |
206 | Poznawcze i temperamentalne wyznaczniki kryminogenezy nieletnich |
207 | Prace magisterskie z pedagogiki |
208 | Praktyczne aspekty oceny ryzyka zawodowego |
209 | Prawa człowieka i ludzka godność. Ochrona i aksjologia |
210 | Prawne i kryminologiczne aspekty paserstwa w polskim prawie karnym i wykroczeń |
211 | Prawno-kryminalistyczne aspekty zabezpieczania i pozyskiwania dowodów elektronicznych z chmur obliczeniowych |
212 | Prawo autorskie dla fotografów |
213 | Prawo karne materialne. Część ogólna |
214 | Prawo karne materialne. Część ogólna i szczególna |
215 | Problemy bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego tom 1 |
216 | Problemy bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego Tom 2 |
217 | Profesjologia. Nauka o profesjonalnym rozwoju człowieka |
218 | Profilaktyka społeczna |
219 | Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna |
220 | Promocja zdrowia psychicznego. Od teorii do praktyki |
221 | Prywatność w perspektywie zmiany społecznej |
222 | Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu nauczycieli |
223 | Przestępczość w XXI wieku – zapobieganie i zwalczanie. Problemy prawno-kryminologiczne |
224 | Przestępczość w XXI wieku – zapobieganie i zwalczanie. Problemy technologiczno-informatyczne |
225 | Przestępczość XXI wieku. Szanse i wyzwania dla kryminologii |
226 | Przestępczość zorganizowana a państwo. Wzajemne relacje i uwarunkowania |
227 | Przestępstwo szpiegostwa w Polsce w XX i XXI wieku. Polityka kryminalna zakres kryminalizacji uwarunkowania systemowe |
228 | Przywiązanie |
229 | Przywiązanie w kontekście wrażliwości rodzicielskiej, socjalizacji oraz wpływów kulturowych |
230 | Psychoanaliza – ziemia obiecana? |
231 | Psychologia coachingu |
232 | Psychologia człowieka dorosłego |
233 | Psychologia dorastania |
234 | Psychologia dysleksji |
235 | Psychologia i życie |
236 | Psychologia języka i komunikacji |
237 | Psychologia kliniczna |
238 | Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży |
239 | Psychologia kliniczna, t. 1 |
240 | Psychologia kliniczna, t. 2 |
241 | Psychologia kryzysów w kulturowym rozwoju dzieci i młodzieży |
242 | Psychologia moralności. Wybrane zagadnienia |
243 | Psychologia nadmiernego jedzenia |
244 | Psychologia negocjacji. Między nauką a praktyką zarządzania |
245 | Psychologia penitencjarna |
246 | Psychologia poznawcza |
247 | Psychologia rodziny |
248 | Psychologia rozwoju człowieka |
249 | Psychologia różnic indywidualnych cech człowieka |
250 | Psychologia samobójstwa |
251 | Psychologia sądowa. Podstawy – badania – aplikacje |
252 | Psychologia społeczna |
253 | Psychologia starzenia się i starości |
254 | Psychologia stresu |
255 | Psychologia szczęścia |
256 | Psychologia temperamentu |
257 | Psychologia terroryzmu |
258 | Psychologia tłumu |
259 | Psychologia w praktyce medycznej |
260 | Psychologia wychowania. Wybrane problemy |
261 | Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji |
262 | Psychologia zdrowia |
263 | Psychologia zdrowia: konteksty i pogranicza |
264 | Psychologia zeznań świadków (w ćwiczeniach) |
265 | Psychologia zmian rozwojowych człowieka |
266 | Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1 |
267 | Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2 |
268 | Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 3 |
269 | Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 4 |
270 | Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 5 |
271 | Psychologiczne aspekty przewlekłych chorób somatycznych |
272 | Psychologiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych uczniów |
273 | Psychologiczne wyzwania i…szanse w czasie pandemii |
274 | Psychologiczny wymiar zdrowia, kryzysu i choroby |
275 | Psychometria Podstawowe zagadnienia |
276 | Psychopatologia życia codziennego. Marzenia senne |
277 | Psychoprofilaktyka w świecie zagubionych wartości |
278 | Psychoterapia Dorosłych Dzieci Alkoholików |
279 | Psychoterapia dziś |
280 | Psychoterapia poznawczo-behawioralna |
281 | Psychoterapia poznawczo-behawioralna ADHD nastolatków i dorosłych |
282 | Rehabilitacja w perspektywie twórczości |
283 | Relacje uczeń – nauczyciel we współczesnej szkole |
284 | Resocjalizacja, t. 1 |
285 | Resocjalizacja, t. 2 |
286 | Rodzicielstwo. Ujęcie interdyscyplinarne |
287 | Rodzina i rodzicielstwo. Trudności – zagrożenia – wyzwania – priorytety |
288 | Rodzina jako wartość |
289 | Rodzinna piecza zastępcza. Teoretyczne aspekty funkcjonowania rodzin zastępczych |
290 | Rola samorządu terytorialnego w rozwoju odnawialnych źródeł energii (OZE) |
291 | Rozmaitości filozoficzne i inne |
292 | Rozmowy o rozwoju osobowym |
293 | Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej |
294 | Rozwój biologiczny człowieka od poczęcia do śmierci |
295 | Rozwój systemu fonetyczno-fonologicznego u dzieci w wieku przedszkolnym (wybrane zagadnienia) |
296 | Rozwój w okresie dzieciństwa. Zagrożenia i zaburzenia. T.1 |
297 | Rozwój własny nauczyciela |
298 | Samobójstwa. Dlaczego teraz? |
299 | Samobójstwo |
300 | Samobójstwo w kulturze dzisiejszej |
301 | Samoocena autentyczna – co ukrywamy sami przed sobą |
302 | Schizofrenia – pomysły, strategie i taktyki |
303 | Schizofrenia u kobiet |
304 | Schizofrenia u mężczyzn |
305 | Sekrety schizofrenii i powrót do zdrowia |
306 | Seksualność i problemy seksualne z perspektywy psychodynamicznej |
307 | Sędziowie o karze, karaniu i bezkarności |
308 | Siedem ścieżek integracji psychoterapii |
309 | Sigmund Freud w pigułce |
310 | Skala inteligencji Wechslera dla dzieci (WISC-R) w praktyce psychologicznej |
311 | Skale inteligencji dla dorosłych Davida Wechslera WAIS-R oraz WAIS-III |
312 | Skuteczność metody neurofeedback w leczeniu zaburzeń poznawczych u osób chorych na schizofrenię paranoidalną |
313 | Słownik etymologiczny polszczyzny potocznej PWN |
314 | Słownik pedagogiki pracy i organizacji |
315 | Słownik psychologiczny. Leksykon ludzkich zachowań |
316 | Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Teoria i praktyka |
317 | Społeczna psychologia środowiskowa |
318 | Społeczne i emocjonalne funkcjonowanie współczesnej rodziny |
319 | Społeczne i kulturowe uwarunkowania adopcji w Polsce |
320 | Statystyka. Od teorii do praktyki |
321 | Studia z neuropsychologii klinicznej |
322 | Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem |
323 | Superwizja. Jak chronić się przed wypaleniem zawodowym i utratą zdrowia |
324 | Syndrom Atlasa. O tych którzy byli silni zbyt długo |
325 | Szkolenia BHP i badania profilaktyczne pracowników – obowiązki pracodawcy |
326 | Szkolenia BHP. Komentarz |
327 | Szkolni strzelcy. Przewidywanie i zapobieganie morderstwom |
328 | Sztuka mówienia |
329 | Środki przymusu bezpośredniego i broń palna. Użycie lub wykorzystanie w ochronie bezpieczeństwa wewnętrznego |
330 | Środki przymusu bezpośredniego. Tom I. Wspólna regulacja |
331 | Środki przymusu bezpośredniego. Tom II. Poszczególne formacje |
332 | Świadek koronny. Ocena wiarygodności |
333 | Teoria wychowania w zarysie |
334 | Teorie emocji i motywacji |
335 | Terapia grupowa w resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie |
336 | Terapia logopedyczna |
337 | Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria – praktyka – refleksja |
338 | Terapia zajęciowa dzieci |
339 | Terapia zajęciowa. Metoda Snoezelen – Sala Doświadczania Świata |
340 | Toksyczna psychologia i psychiatria. Depresja a samobójstwo |
341 | Tyflopsychologia |
342 | Typologia komunikacji |
343 | Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej |
344 | Umysł dziecka Chłonny umysł |
345 | Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji |
346 | Uzależnienia behawioralne |
347 | Uzależnienia behawioralne |
348 | Uzależnienie od alkoholu. Oblicza problemu |
349 | Uzależnienie od internetu |
350 | Wiktymologia |
351 | Wiktymologia kryminalna |
352 | Wiktymologia społeczna |
353 | Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych |
354 | Współczesna kryminalistyka. Wyzwania i zagrożenia |
355 | Współczesna psychoanaliza |
356 | Współczesne wyzwania bioetyki i etyki |
357 | Współczesny nauczyciel. Studium wypalenia zawodowego |
358 | Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny. Tom I: Lokalny system pomocy rodzinie. |
359 | Wstęp do psychoanalizy |
360 | Wybrane konteksty współczesnej edukacji wczesnoszkolnej. Przedsiębiorczość – neuroedukacja – międzykulturowość |
361 | Wybrane zagadnienia z psychologicznej diagnozy klinicznej |
362 | Wypadki przy pracy i choroby zawodowe. |
363 | Wzory pism procesowych w sprawach karnych z komentarzem |
364 | Zaburzenia osobowości |
365 | Zaburzenia psychiczne i emocjonalne |
366 | Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość |
367 | Zaburzenia w zachowaniu dzieci i młodzieży |
368 | Zachowania kontrproduktywne w pracy |
369 | Zachowania ryzykowne a zachowania patologiczne |
370 | Zagrożenia informacji w cyberprzestrzeni, cyberterroryzm |
371 | Zagrożenia ładu społecznego. Tom 2 |
372 | Zakazana psychologia tom 2 |
373 | Zarządzanie zespołem. Motywacja i działanie |
374 | Zastosowanie zapisów wizualnych identyfikacji zwłok i przedmiotów w procesach wykrywczym i karnym |
375 | Zawód psycholog |