Pracownia powstała aby wykorzystywać i tworzyć gry edukacyjne na potrzeby kierunków funkcjonujących w naszej Uczelni. Zrodziła się z pasji do gier i metody gramifikacji zajęć. W pracowni tworzone są autorskie gry zarówno przez studentów jaki opiekunów pracowni. Gry edukacyjne służą poprawie umiejętności i poszerzeniu zasobów wiedzy graczy. Poza walorami czysto rozrywkowymi, gra taka stymuluje rozwój graczy w określonych kierunkach i obszarach. W Pracowni gier edukacyjnych rozumiemy nowe trendy w edukacji. Wychodzimy poza wykład i prezentację, stwarzamy emocjonującą i inspirującą przestrzeń do nauki, wyciągania wniosków i zmiany postaw. Naszą misją jest, aby przy pomocy gier wyzwalać zmiany w studentach, dzieciach, zespołach…
Pracownia wyposażona jest zarówno w gry dostępne na rynku – dydaktyczne, symulacyjne, gry logiczne, karciane, planszowe jak również w gry stworzone przez naszych studentów a skierowane do szerokiego grona odbiorców od dzieci do osób dorosłych. Posiadamy gry jednoosobowe, wieloosobowe i zespołowe.
Opiekunowie pracowni posiadają licencje na gry symulacyjne, decyzyjne i sytuacyjne z zakresu: komunikacji społecznej, zarządzania czasem, pracy zespołowej, współpracy, zarządzania zmianą, sprzedażowe, negocjacji, nawyków, podejmowania decyzji, coachingu itp.
Pracowania wpisuje się w idee dbałości i podnoszenia jakości kształcenia na ANS TWP w Szczecinie oraz poszerzania możliwości naszych studentów na rynku pracy, poprzez kształcenie praktycznych umiejętności.