Szanowni Państwo,
Rektor ANS TWP prof. ANS TWP dr Grażyna Leśniewska, prof. ANS TWP dr hab. Czesław Plewka, prof. dr hab. Zdzisław Wołk mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w cyklu seminariów naukowych, pt. „Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki i psychologii”, organizowanych przez Katedry Pedagogiki i Psychologii ANS TWP w Szczecinie oraz Uniwersytet Zielonogórski.
W tym roku akademickim seminaria te odbywają się pod hasłem: Pedagogika i psychologia dla przyszłości. Kolejne już, ośme z cyklu seminariów, odbędzie się pt. „Sztuczna inteligencja i jej wyzwania dla współczesnej edukacji” w dniu 12 czerwca 2025 r. w godz. 14.00-16.00, w formie stacjonarnej w budynku ANS TWP w Szczecinie przy ul. Monte Cassino 15 oraz w formie on-line za pośrednictwem platformy MS Teams.
Udział w seminarium jest bezpłatny, prosimy o rejestrację na wydarzenie poprzez formularz Google: https://forms.gle/pSMh5v6soCkojuDr6
Dla osób zainteresowanych istnieje możliwość wystawienia zaświadczenia o uczestnictwie w seminarium.
Poniżej przedstawiamy ramowy program seminarium wraz z linkiem do spotkania.
Ramowy program seminarium:
Moderatorzy: prof. dr hab. Zdzisław Wołk i dr hab. Czesław Plewka prof. ANS TWP
- 14.00 – dr hab. prof. ANS TWP Czesław Plewka – Kierownik Katedry Pedagogiki
- 14.05 – JM Rektor ANS TWP dr Grażyna Leśniewska prof. ANS TWP
-
14.10 – 14.45 – dr hab. Renata Tomaszewska, prof. UKW – wykład pt: „Między technologią a człowiekiem. Przyszłość uczenia się w świecie sztucznej inteligencji”
-
14.45 – 15.20 – prof. dr hab. Jan Fazlagić – wykład pt.: Między sprawnością a algorytmem: jak wychowywać wolnych ludzi w czasach, gdy AI myśli za nas
- 15.20 – 15.30 – mgr Janusz Olczak – wystąpienie pt.: Jaka „inteligencja” w szkole?
- 15.30 – 16.00 Dyskusja
Link do spotkania:
Prosimy o potwierdzenie stacjonarnego udziału w seminarium do 10 czerwca br. na adres e-mail: abaranska@anstwp.pl
Zapraszamy serdecznie!!!
Przedstawiamy sylwetki wykładowców:
dr hab. Renata Tomaszewska prof. UKW – pedagog, ekspertka z zakresu edukacji zawodowej, pracy i andragogiki, specjalistka ds. sztucznej inteligencji w naukach społecznych. Profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, od 2005 roku związana zawodowo z uczelnią. Od 2019 r. pełni funkcję profesora uczelni w Katedrze Pedagogiki Pracy i Andragogiki na Wydziale Pedagogiki UKW. Zastępczyni redaktora naczelnego czasopisma „Szkoła – Zawód – Praca”, sekretarz Sekcji Pedagogiki Pracy przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN oraz koordynatorka polskiego ośrodka UNEVOC w ramach UNESCO International Centre for Technical and Vocational Education and Training. Zainteresowania naukowe obejmują pedagogikę pracy, andragogikę zawodową w kontekście przemian cywilizacyjnych (Przemysl 4.0, Społeczeństwo 5.0) oraz interdyscyplinarne zastosowanie sztucznej inteligencji w badaniach społecznych. Autorka i współautorka 15 książek, w tym monografii naukowych, redakcyjnych i współredakcyjnych, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Dorobek naukowy obejmuje ponad 120 publikacji, indeksowanych w krajach i międzynarodowych bazach danych. Aktywnie uczestniczy w międzynarodowej wymianie naukowej – prezentowała wyniki swoich badań podczas ponad 200 konferencji i spotkań eksperckich w krajach Europy, m. in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Finlandii, Hiszpanii, Estonii, na Ukrainie, Litwie, Łotwie, Slowacji, Cyprze i w Czechach.
Najnowsze osiągnięcia badawcze:
- autorskie badania w zakładach pracy w Bydgoszczy w kontekście organizacji uczącej się,
- badania generacji NEET i opracowanie rekomendacji dla instytucji rynku pracy,
- interdyscyplinarne badania nad równowagą między życiem zawodowym a osobistym (800 respondentów i 80 firm),
- ekspercka diagnoza pokolenia Z w kontekście potrzeb pracodawców regionu kujawsko-pomorskiego.
Współtwórczyni nowatorskiego narzędzia diagnostycznego opartego na sztucznych sieciach neuronowych, służącego do wspierania jednostek i organizacji w zakresie work-life balance. W ramach zespołu badawczego jako pierwsza w Polsce wdrażała metody sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego w badaniach pedagogicznych. Wyniki prezentowane były m. in. w Journal of Ambientintelligence and Humanized Computing, PLoS ONE, na konferencjach IEEE ICDMW 2023 i ISD 2024.
Nowoczesne kompetencje i certyfikacje:
- Specjalistka ds. rozwoju i zastosowań metod AI (kod zawodu: 251908), Akademia Marki i Komunikacji Online (2024 – 2025),
- Studia podyplomowe: Manager projektów AI, WSZiB w Krakowie, Luqam (2024 – 2025).
- Absolwentka programu Przemysł 4.0 i cyberbezpieczeństwo, Opexity (2025) finalista konkursu „ Lets Be MoreCyber” NCC-PL,
- Certyfikat IBM: Podstawy sztucznej inteligencji (2025),
- Uczestniczka szkoleń: AI w działalności badawczej oraz Wykorzystanie AI
i CHatGPT w pisaniu publikacji naukowych (IDEA Training Center, 2023).
prof. dr hab. Jan Fazlagić – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – Ekspert z zakresu zarządzania szkołą, edukacji i marketingu. Od 1997 roku nieprzerwanie zajmuje się naukowo zarządzaniem wiedzą i kapitałem intelektualnym. Realizuje międzynarodowe projekty edukacyjne (E+, H2020). Autor ekspertyzy dla Ministerstwa Edukacji Narodowej „Szkoła dla innowatora” (2017). Kierował projektem „Sztuczna inteligencja jako mega trend kształtujący edukacje” w Instytucie Badań Edukacyjnych. W latach 2018–2020 Przewodniczący Rady Programowej Akademii Menedżera Innowacji przy PARP. W latach 2019-2021 pełnił funkcję kierownika projektu badawczego „Enhancing cli mate mindset in V4 countries” Europejskiej Agencji EIT/Climate-KIC. Był członkiem zespołu badawczego w projekcie Building a Research Infrastructure for School Teachers (BRIST) dotyczącym wykorzystania przez nauczycieli europejskich najlepszych praktyk realizowanych przez Universit of Hull ( W. Brytania). Współautor raportu NAUCZYCIEL_KA 2040 wraz z Fundacją TEACH FOR POLAND. Zaangażowany w projekty internacjonalizacji polskich firm, m. in. Go Global ! Poland; Go Global ! Polish Pharma; Global Inno-Stars i in. Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej SCIENTIA-VIS. Główny autor uchwalonej w marcu 2024 r. Strategii Oświatowej Miasta Poznania 2030. Autor 20 książek i kilkuset artykułów naukowych dotyczących różnych aspektów edukacji i sztucznej inteligencji. Niedawno ukazała się jego najnowsza książka pt. Szkoła przyjazna kreatywności. Czynniki sukcesu, Wyd. Delfin 2023.
mgr Janusz Olczak – Dyrektor IV Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie, nauczyciel informatyki, konsultant Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Kwalifikacje techniczne, pasie artystyczne, zainteresowania przyrodnicze oraz predyspozycje menedżerskie realizuje w zarządzaniu IV Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie. Otwarty na dzielenie się swoją wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem.